Gra w ciemno: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
M
 
(Nie pokazano 31 wersji utworzonych przez 20 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gra w ciemno.jpg|thumb|250px|Typowy gracz Gry w ciemno]]
Ibisz oszust
[[Plik:Gra w ciemno pytanie.jpg|thumb|250px|Jedno z pytań, w których mamy w odpowiedziach [[HWDP]]]]
Ibisz oszust
{{Youtube|CeueZTwHU5A|width=300|Arcytrudne pytanie wymagające myślenia}}
Ibisz oszust
{{cytat|W kopertach nie ma żadnego minusa|[[Krzysztof Ibisz|Krzysiu]] podczas kantowania w '''Grze w ciemno'''}}
Ibisz oszust
{{cytat|Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!|'''Uczestnik''' po zakończeniu '''Gry w ciemno'''}}
Ibisz oszust
'''Gra w ciemno''' – [[Polska|polski]] [[teleturniej]] z [[Polsat]]u nadawany od [[2005]] do [[2007]] roku, w którym grało się o czeki schowane w [[koperta]]ch. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w bambuko przez [[Krzysztof Ibisz|Ibisza]].
Ibisz oszust

Ibisz oszust
== Przebieg odcinka ==
Ibisz oszust
Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: ''Kto jest obecnym prezydentem Polski?'' i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie [[SMS]]y.
Ibisz oszust

Ibisz oszust
W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z [[nic]]zym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono [[samochód|samochodem]].
Ibisz oszust

Ibisz oszust
Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, <del>którą miał zniszczyć</del> o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.
Ibisz oszust

Ibisz oszust
Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1000 złotych za kopertę. Ibisz przez słuchawkę w uchu otrzymywał wskazówki od producentów pomagające zmanipulować graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą graczowi.
Ibisz oszust

Ibisz oszust
== Ciekawostki ==
* Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział [[Agata Młynarska]] i [[Zygmunt Chajzer]].
* W wielu odcinkach Ibisz odkupował od gracza, za marne parę tysięcy zł, kopertę, w której było 100 000 złotych.

== Zobacz też ==
* [[Awantura o kasę]]
* [[Daję słowo]]
* [[Najsłabsze ogniwo]]

{{Polsat}}
{{Teleturnieje}}

[[Kategoria:Polskie teleturnieje]]

Aktualna wersja na dzień 09:56, 3 maj 2024

Typowy gracz Gry w ciemno
Jedno z pytań, w których mamy w odpowiedziach HWDP
Arcytrudne pytanie wymagające myślenia

W kopertach nie ma żadnego minusa

Krzysiu podczas kantowania w Grze w ciemno

Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!

Uczestnik po zakończeniu Gry w ciemno

Gra w ciemnopolski teleturniej z Polsatu nadawany od 2005 do 2007 roku, w którym grało się o czeki schowane w kopertach. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w bambuko przez Ibisza.

Przebieg odcinka[edytuj • edytuj kod]

Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: Kto jest obecnym prezydentem Polski? i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie SMSy.

W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z niczym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono samochodem.

Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, którą miał zniszczyć o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.

Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1000 złotych za kopertę. Ibisz przez słuchawkę w uchu otrzymywał wskazówki od producentów pomagające zmanipulować graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą graczowi.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział Agata Młynarska i Zygmunt Chajzer.
  • W wielu odcinkach Ibisz odkupował od gracza, za marne parę tysięcy zł, kopertę, w której było 100 000 złotych.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]