Gra w ciemno: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
M
 
(Nie pokazano 32 wersji utworzonych przez 21 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gra w ciemno.jpg|thumb|250px|Typowy gracz Gry w ciemno]]
Gra w ciemno(ur. 20.04.2005, zm. 22.06.2007) - teleturniej, prowadzony przez nadwornego |[[Krzysztof Ibisz|Krzysia Ibisza]]. Emitowany na Polsacie, o dziwo przetrwał aż 2 lata! Wyprodukowano aż 2 edycje!
[[Plik:Gra w ciemno pytanie.jpg|thumb|250px|Jedno z pytań, w których mamy w odpowiedziach [[HWDP]]]]
Całość przebiega mniej więcej tak:
{{Youtube|CeueZTwHU5A|width=300|Arcytrudne pytanie wymagające myślenia}}
1. Do studia wchodzi Krzysiu w swoim ciemnym garniturze. Damska część publiczności dostaje orgazmu.
{{cytat|W kopertach nie ma żadnego minusa|[[Krzysztof Ibisz|Krzysiu]] podczas kantowania w '''Grze w ciemno'''}}
Gospodarz programu wita Państwa serdecznie i zaprasza na Grę w ciemno. Pokazuje również wielkoduszność i zaprasza widzów do konkursu SMSowego.
{{cytat|Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!|'''Uczestnik''' po zakończeniu '''Gry w ciemno'''}}
2. Ibisz czyta wstępne pytanie, na które odpowiada średnio 14 osób. Jeżeli komuś się poszczęści i odpowie jako pierwszy, będzie mógł zagrać w ciemno. Następnie uczestnik wybiera koperty. Na początku wybierano aż 10 kopert, później 8. Jednak w obawie, że reżyser splajtuje, wprowadzono zasadę, że wybierasz 5 kopert.
'''Gra w ciemno''' – [[Polska|polski]] [[teleturniej]] z [[Polsat]]u nadawany od [[2005]] do [[2007]] roku, w którym grało się o czeki schowane w [[koperta]]ch. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w bambuko przez [[Krzysztof Ibisz|Ibisza]].
3. Krzyś czyta pytanie, po czym pozwala wybrać kopertę, o którą będzie się bić uczestnik. Ibisz łaskawie czyta aż 4 warianty odpowiedzi. Jeżeli odpowiadasz dobrze, koperta jest Twoja aż do licytacji. Jeżeli źle to niszczysz ją w niszczarce. I tak do momentu, kiedy prowadzącemu skończą się pytania. W międzyczasie 15 minut reklam i konkurs SMSowy.
4. Słynna licytacja, czyli humor na koniec. Możemy śmiać się do rozpuku, słysząc sumy pieniężne, które uczestnicy chcą za koperty. Krzysiek i tak da na początek góra 3000 zł. Raz dał 1,50!
Później licytacja rozwija się i Krzysio daje za koperty coraz więcej. Uczestnik dostaje 12, 13 albo 15 000 zł.
Następuje niszczenie kopert sprzedanych Ibiszowi, który od czasu do czasu pozwala sprawdzić co w nich było.
I na tym gra się kończy. Jeżeli czas antenowy pozwala, mamy 2 gracza. Jeśli nie, Krzysiu żegna się z widzami.


== Przebieg odcinka ==
'''Słynna Agata'''
Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: ''Kto jest obecnym prezydentem Polski?'' i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie [[SMS]]y.
W jednym z odcinków brała udział Agata, ówczesna studentka pedagogiki. Przeszła do historii jako największy chciwiec w historii Gry w ciemno. Chciała od Krzysia 50 000 za 4 koperty(w tym jedna była z minusem). Głupia myślała, że to koncert życzeń. Krzyś szybko skończył licytację, a Agatka zdziwiona i rozczarowana poszła do swojego chłopaka.

W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z [[nic]]zym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono [[samochód|samochodem]].

Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, <del>którą miał zniszczyć</del> o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.

Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1000 złotych za kopertę. Ibisz przez słuchawkę w uchu otrzymywał wskazówki od producentów pomagające zmanipulować graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą graczowi.

== Ciekawostki ==
* Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział [[Agata Młynarska]] i [[Zygmunt Chajzer]].
* W wielu odcinkach Ibisz odkupował od gracza, za marne parę tysięcy zł, kopertę, w której było 100 000 złotych.

== Zobacz też ==
* [[Awantura o kasę]]
* [[Daję słowo]]
* [[Najsłabsze ogniwo]]

{{Polsat}}
{{Teleturnieje}}

[[Kategoria:Polskie teleturnieje]]

Aktualna wersja na dzień 09:56, 3 maj 2024

Typowy gracz Gry w ciemno
Jedno z pytań, w których mamy w odpowiedziach HWDP
Arcytrudne pytanie wymagające myślenia

W kopertach nie ma żadnego minusa

Krzysiu podczas kantowania w Grze w ciemno

Panie Krzysztofie, Pan mnie oszukał, bo Pan mówił prawdę!

Uczestnik po zakończeniu Gry w ciemno

Gra w ciemnopolski teleturniej z Polsatu nadawany od 2005 do 2007 roku, w którym grało się o czeki schowane w kopertach. Teleturniej opierał się na robieniu ludzi w bambuko przez Ibisza.

Przebieg odcinka[edytuj • edytuj kod]

Na początku programu Ibisz zadawał pytania 30 graczom siedzącym na superfotelach. Zadawał im pytanie w stylu: Kto jest obecnym prezydentem Polski? i podawał cztery warianty odpowiedzi. Spośród osób, które prawidłowo odpowiedziały (czyli trzech, czterech graczy) sprawdzano, kto był najszybszy. Często zdarzała się sytuacja, że prawidłowej odpowiedzi udzielały osoby siedzące obok siebie. Taki stan był do października 2006 roku. Wtedy rozpoczęto werbować graczy za tanie SMSy.

W pierwszych odcinkach gracz wybierał 10 kopert spośród 50. Potem ograniczono do ośmiu, a następnie do pięciu. W kopertach znajdowały się czeki wystawione na różne kwoty oraz bonusy w postaci -50% (czyli połowę pieniędzy zabierał Ibisz) i -100% (powrót z niczym). Przed wyborem kopert zasłaniano oczy graczowi czarną opaską oraz osobie towarzyszącej. Z czasem -50% zastąpiono samochodem.

Po wybraniu kopert gracz odpowiadał na 5 pytań. Najpierw prowadzący czytał pytanie, a następnie gracz wybierał numer koperty, którą miał zniszczyć o którą chce grać, później prowadzący czytał cztery warianty odpowiedzi. Jeśli odpowiedział poprawnie na pytanie, koperta stawała się jego własnością i w dalszej części teleturnieju mógł ją sprzedać, lub zatrzymać. Jeżeli odpowiedział błędnie, koperta trafiała do niszczarki.

Podczas licytacji, zawodnik nie wiedział, ile jest w kopertach. Ibisz często proponował 1000 złotych za kopertę. Ibisz przez słuchawkę w uchu otrzymywał wskazówki od producentów pomagające zmanipulować graczy. Do negocjacji czasami zapraszano osobę towarzyszącą graczowi.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Tylko raz Ibisz nie kantował i mówił wprost, jakie trzeba wziąć koperty, by wygrać dużo forsy. Dziwnym trafem, podpowiedzi padły w odcinku specjalnym, w którym brali udział Agata Młynarska i Zygmunt Chajzer.
  • W wielu odcinkach Ibisz odkupował od gracza, za marne parę tysięcy zł, kopertę, w której było 100 000 złotych.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]