111A

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

111A – Drugo klasowe pudło z przedziałami do przewozu żydów dla Auschwitz nieszczęśników jakimi są pasażerowie PKP Intercity i innych Przewozów Regionalnych. Obecnie najliczniejszy typ wagonów do przewozu bydła pasażerskich ze względów historycznych. Co najgorsze istnieje całkiem sporo odmian tego szajsu.

Konstrukcja

Wagon ten to w zasadzie kilka blach zespawanych w całość za pomocą rączek wyzwolonego ludu pracowniczego z dodatkiem kilku kabli czegoś co miało udawać wentylatory i porcelanowego kibla który katapultuje wszystko na tory. Dodatkową atrakcją jest ogrzewanie parowe(!!!)[1] i elektryczne które albo nie działa albo działa za mocno. Posiada 10 okien przez które cCenzura2.svga widać bo wiecznie są zasprejowane albo uwalone rozbitymi insektami.

Odmiany

Co ciekawe w dawnej Polsce gdy dawny Minister Transportu ujrzał te "cudo" uznał, że jest to tak dobra konstrukcja, że musi tego być więcej. No i jest

  • 111A – Podstawa do konstrukcji następnych typów najbardziej szare ze wszystkich bo nie posiada żadnych cech szczególnych.
  • 111Ab – Musieli jakoś odróżnić ten typ od poprzedniego chociaż różnił się tylko tym, że wyjeżdżał do Niemiec. i Tak zgadliście następny typ będzie się nazywał.
  • 111Ac – Inżynierowie skapnęli się, że nie potrzebujemy w wagonach ekspresowych ogrzewania parowego i zostawili tylko elektryczne które szło prosto z trakcji.
  • 111Ad – Niby nie istnieje a jednak.
  • 111Af – Jedyny wagon tej odmiany został wyprodukowany w 1974 na potrzeby ekspresu Odra, posiadał "Ogrzewanie elektryczne nawiewne dwukanałowe". A poza tym prototyp.
  • 111Ag – Chyba zmienili inżynierów bo zów jest ogrzewanie parowe. Średniak bo nie ma nic szczególnego do zaoferowania, poza tym, że ma nazwę pierwiastka i jest pierwszym wyprodukowanym w Pyrlandii. Lecimy dalej.
  • 111AhAhh i Ohh Nie tak naprawdę kolejny średniak. Następny!
  • 111Ap – Pierwsza seria z dachem waflowanym ryflowanym który nie wiadomo czemu miał służyć.
  • 111Ar – Znowu ogrzewanie tylko elektryczne i w dodatku nowe wózki.

Przypisy

  1. Którego nikt już nie używa i które jest już dawno przestarzałe